رکود عمیق در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام + نمای پایانی بازار (۶ آذر ۱۴۰۲)
مریم ذوالفقاری منظری

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس امروز، دوشنبه ۶ آذر ماه تنها در حد هزار و ۸۶۲ واحد رشد کرد. این رشد اندک منجر به توقف شاخص کل در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶ هزار واحدی در پایان وقت معاملات شد.

هر چند شاخص هم‌وزن روندی همسو با شاخص کل طی معاملات امروز پیدا کرد، اما شاخص فرابورس روندی عکس داشت. شاخص هم‌وزن ۲ هزار و ۱۹۴ واحد رشد کرد و شاخص فرابورس کاهش ۹ واحدی پیدا کرد.

ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز حدود ۴ هزار میلیارد تومان بوده است. امروز همچنین حقوقی‌ها دست برتر را در بازار داشتند و ۱۹۷ میلیارد تومان از سهام حقیقی را خریدند.

امروز حدود ۶۱ درصد نماد‌ها قرمز بودند. فملی با ۵۱۷ واحد و رمپنا با ۳۶۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را داشته و جم با ۳۸۳ واحد بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

رکود عمیق در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ آذر ۱۴۰۲)

این روز‌ها بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس به عنوان مهم‌ترین پارامتر، در تالار شیشه‌ای اثر خود را گذاشته است چراکه بخش‌های مختلف آن می‌تواند نقش اثرگذاری برای بازار سهام داشته باشد.

در این میان اگر دولت مصمم به بورسی بانشاط است باید مسائل و متغیر‌های بودجه‌ای را به گونه‌ای بچیند که این متغیر‌ها پیش‌بینی‌پذیر باشند تا سهامداران قدرت عکس‌العمل مناسب نسبت به شرایط مختلف را پیدا کنند.

{$sepehr_key_24757}