آغاز طرح «یسنا» و ارائه کالابرگ الکترونیکی به مادران باردار در ۸ استان محروم کشور | مشهد در گام‌های بعدی اضافه خواهد شد
فاطمه غلامی

محمد حسین استادآقا در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه طرح یسنا در ۸ استان محروم کشور با مشارکت آستان قدس رضوی و دیگر نهاد‌ها در حال اجراست اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای حمایت از خانواده و تلاش برای جوانی جمعیت، تولیت آستان قدس رضوی دستور داد تا برنامه‌هایی را با مشارکت نهاد‌های مردمی طراحی و اجرا کنیم.

وی افزود: لذا با مشورتی که با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم، قرار شد در طرح یسنا (یاور سلامت نوزادان ایرانی)  برای مادران باردار و یا دارای فرزند شیرخوارزیر دوسال  در ۸ استانی که محرومیت دارند بسته‌ای حمایتی را تدارک ببینیم.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه در گام اول ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر باردار و دارای فرزند شیرخوار که در دهک اول حمایتی قرار دارند شناسایی شدند گفت: مجموعا ۱۱۰ میلیارد تومان برای طرح یسنا درنظر گرفته شده است

استاد آقا بیان کرد: این بسته هاشامل اقلام معیشتی پروتئینی پوشاک و لوازم بهداشتی است، ارزش این بسته به مبلغ ۴ میلیون تومان است که طی شش ماه  از طریق ارائه کالابرگ الکترونیک در اختیار مادران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام  و قرارگاه امام حسن مجتبی در این طرح مشارکت خواهند داشت در گام‌های بعدی ۳۱ استان از جمله خراسان رضوی و مشهد  را مشمول این طرح خواهیم گذاشت.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی خاطر نشان کرد: در این راستا بنیاد کرامت رضوی به عنوان متولی اجرای فعالیت‌های اجتماعی در آستان قدس رضوی مشارکت داشته و ظرفیت‌های خود از جمله کانون‌های خادمیاری سراسر کشور را برای طرح یسنا پای کار خواهند آورد.

{$sepehr_key_24857}