آغاز بارش باران در مشهد از بعدازظهر امروز | کاهش محسوس دما در خراسان رضوی (٧ آذر ١۴٠٢)
بیتا سخایی

سارا حکمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: امروز با نفوذ ناپایداری‌های جوی در سطح استان شاهد افزایش ابرناکی و شدت وزش باد خواهیم بود. در نواحی شرقی، نوار شمالی و بخش‌هایی از غرب استان وزش باد شدیدتر همراه با خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا خواهد بود و با توجه به جهت جریانات هوا انتقال ذرات گردوغبار به سایر نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: از ساعات بعدازظهر بارندگی از نواحی شمالی غرب استان آغاز شده و به‌طور متناوب تا فردا ادامه دارد و آغاز بارش به صورت رگبار و رعدوبرق با احتمال آبگرفتگی، جاری شدن روان آب و سیلاب خواهد بود.

حکمی تأکید کرد: همچنین فردا با توجه به کاهش محسوس دما در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش به صورت برف و باران است. اواخر وقت فردا و صبح پنجشنبه تشکیل مه و کاهش دید را در محور‌های سردسیر و کوهستانی پیش‌بینی می‌کنیم.

به گفته وی در مشهد از ساعات بعدازظهر بارش باران آغاز می‌شود.

{$sepehr_key_24938}

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٨ و ٢٢ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢٢ درجه و در سردترین ساعات به ٧ درجه خواهد بود.

همچنین روز گذشته شهرستان زاوه با ٢ درجه سردترین‌ و سرخس با دمای ٢٨ درجه گرم‌ترین شهر‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند و بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سرخس با ٧٢ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.