رابطه مناسب پزشک و بیمار نیمی از مسیر درمان موفق را رقم می‌زند

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمد معتمدالشریعتی امروز، ۸ آذرماه، در مراسم افتتاحیه کنگره سراسری جراحان خراسان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در مبانی درمانی جدید نقش مشارکت بیمار در روند درمان و انتخاب مسیر درمان بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.

وی افزود: گزافه نیست که حتی بگوییم مهم‌ترین بخش درمان به شکل‌گیری همین رابطه مناسب بین پزشک و بیمار پیوند خورده، به همین دلیل کنگره سراسری جامعه جراحان امسال با عنوان آگاهی‌بخشی و آماده‌سازی بیمار قبل و بعد از اعمال جراحی اختصاص پیدا کرده و به موضوع رابطه بین پزشک و بیمار می‌پردازد.

دبیر علمی کنگره سراسری جراحان خراسان بیان کرد: ارتباط پزشک و بیمار زوایای مختلفی دارد که انتخاب پزشک برای درمان، انتخاب آگاهانه روش درمان، تأثیرگذاری روند درمان، مسیر بهبودی بیمار و ... را شامل می‌شود. در این مسیر توجه به زمینه اقتصادی و اجتماعی بیمار نیز بسیار مهم است.

معتمدالشریعتی عنوان کرد: مباحثی چون تبلیغات در حوزه پزشکی، توریسم سلامت، نقش و جایگاه رضایت آگاهانه بیمار، نحوه بیان اخبار بد به بیمار و نحوه برقراری و تعامل با خانواده بیمار در مسیر درمان از سایر موضوعات این کنگره است.

{$sepehr_key_25114}