وزیر آموزش و پرورش در مشهد: دانشجو معلم‌ها همچنان تدریس خواهند کرد | گزارشی از کلاس‌های خالی نداریم+ فیلم
علی صمدی جوان

رضا مراد صحرایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در حاشیه مراسم افتتاح هنرستان هادوی ناحیه ۷ مشهد با اشاره به وضعیت تامین معلم گفت: طبق گزارش هایی که دارم، اکنون کلاس خالی نداریم.

{$sepehr_media_899684_640_360}

وی ادامه داد: ساختار وزارت آموزش و پرورش به گونه ای است که همه ارکان آن، معلم هستند و خیلی وقت ها پیش می آید بنا به دلایلی معلم در کلاس نباشد و باید بلافاصله جایگزین آن را بگماریم.

مراد صحرایی افزود: به طور مثال، برخی بانوان بنا به شرایطی در کلاس حاضر نمی شوند و این در جامعه یک میلیونی معلمان امری طبیعی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری دانشجو معلمان عنوان کرد: یکی از راهکارهای ما برای تامین معلم، دانشجویان هستند و بنده اعلام کردم کسانی که در حال تدریس هستند باید کار خود را ادامه دهند.

وی متذکر شد: با این حال، تنها در صورتیکه معلمان تازه جذب شده به مدارس وارد شوند یا خود دانشجو بخواهد به دانشگاه بازگردد، مانعی برای پایان همکاری شان نیست.

{$sepehr_key_25453}

تشکیل جلسه ستاد راهبردی سند تحول بنیادین پس از ۱۲ سال

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از گفتگوی خود با رسانه های حاضر در مراسم توضیح داد: خوشبختانه به کوشش دولت محترم و پس از ۱۲ سال، جلسه ستاد راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ریاست معاون اول ریاست جمهوری برگزار و پروژه ملی مهارت دانش آموزان بررسی شد.

مراد صحرایی ادامه داد: براساس این پروژه، هر دانش آموز باید در پایان هر ۳ سال از تحصیل خویش، یک مهارت مرتبط با تحصیلات را فرا گیرد که تاکید اصلی، شاگردان مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم ما هستند.

وی تصریح کرد: همچنین، در پیش نویس این پروژه تکالیفی برای وزارتخانه های کار، علوم، صمت، کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان صدا و سیما در نظر گرفته شده است تا موضوع فعال کردن زیرساخت های کشور به نفع شکوفایی مدارس پیگیری شود.