سازمان ملل: ساکنان غزه در چرخه مرگ، ویرانی و بیماری زندگی می‌کنند | شهادت ۱۷۸ تن در بمباران روز گذشته (۱۱ آذر ۱۴۰۲)

به گزارش شهرآرانیوز، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه گفت که هیچ مکان امنی برای ساکنان نوار غزه وجود ندارد و آن‌ها در چرخه‌ای از مرگ، ویرانی و بیماری زندگی می‌کنند.

وی گفت: «تعداد زیادی در ساعاتی پیش (دیروز جمعه) کشته و زخمی شدند. به خانواده‌ها دوباره دستور تخلیه داده شد و امید‌ها از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی، وفا، گریفیث افزود که هفته گذشته نشان داد که «وقتی سلاح‌ها ساکت هستند» چه اتفاقی می‌افتد، و وضعیت در خان یونس یادآور تکان‌دهنده‌ای است از آنچه در صورت خاموش نبودن سلاح‌ها اتفاق می‌افتد.

وی اشاره کرد، تمامی ساکنان نوار غزه در راس‌شان کودکان، زنان و مردان در دومین ماه از جنگ اشغالگران علیه غزه در رعب و وحشت به سر می‌برند.

گریفیث بر افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و دستیابی به آتش‌بس انسانی تاکید کرد.

این اظهارات در حالی است که خبرگزاری فلسطین از شهادت ۱۷۸ تن و زخمی شدن ۵۸۹ تن دیگر که اکثر آن‌ها کودک و زن بودند، در بمباران روز جمعه رژیم صهیونیستی خبر داد. روز جمعه، ارتش اشغالگر رسماً از آغاز مجدد درگیری‌ها خبر داد و از «فعال شدن مجدد آتش درگیری» " در نوار غزه صحبت کرد.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که نیرو‌های صهیونیست از ورود کامیون‌های کمک رسانی از مصر از طریق گذرگاه زمینی رفح جلوگیری کردند.

منبع: ایسنا

{$sepehr_key_25552}