آیا مدارس و دانشگاه‌های اصفهان روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۴ و ۱۵ آذر ۱۴۰۲) تعطیل است؟

به گزارش شهرآرانیوز، منصور شیشه‌فروش اعلام کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همه مقاطع تحصیلی در نواحی ۶ گانه آموزش و پرورش اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر سه شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهر‌های کاشان و آران و بیدگل نیز همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در روز‌های یاد شده غیرحضوری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: براساس مصوبه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا، مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی در این مناطق همچنان تعطیل است.

شیشه فروش گفت: مادران شاغل که دارای فرزند مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک هستند، مادران باردار و کارکنان دچار بیماری قلبی، تنفسی، ریوی و زمینه‌ای می‌توانند به صورت دورکاری فعالیت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: اجرای طرح زوج و فرد تردد خودرو‌ها از درب منزل در شهر اصفهان همچنان برقرار است و پلیس نیز با خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌نماید.

وی با تأکید بر انجام اقدامات سلبی و ایجابی توسط نهاد‌های مسوول به منظور کنترل منابع آلاینده، از شهروندان خواست تا همچنان از سفر‌های غیرضروری اجتناب کنند.

شیشه فروش گفت: هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود از جمله خاکبرداری، انجام عملیات عمرانی، آتش زدن بقایای گیاهی همچنان ممنوع است.

وی افزود: اداره کل محیط زیست استان همچنان نسبت به تداوم پایش واحد‌های آلاینده و مقابله به منابع آلاینده اقدام و همچنین بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها نظارت خواهد کرد.

مدارس اصفهان برای پنج روز پیاپی به دلیل شدت آلودگی هوا غیر حضوری شد.

منبع: ایرنا

{$sepehr_key_26121}