ترمز بورس کشیده شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ آذر ۱۴۰۲)
مریم ذوالفقاری منظری

به گزارش شهرآرانیوز، بازار سهام که از انتهای هفته پیش رشد نسبتاً شارپی خود را آغاز کرده بود و تا دیروز سه‌شنبه ادامه یافته بود، امروز کمی پا پس کشید و شاخص اصلی این بازار با افت بیش از ۵ هزار واحدی در سطح یک میلیون و ۱۷۱ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن و شاخص کل فرابورس نیز در همین راستا نسبت به روز گذشته عقب‌نشینی کردند. شاخص هم وزن ۲۷۱ واحد و شاخص فرابورس ۱۷ واحد منفی شدند.

در این میان نماد‌های فولاد، اخابر، فملی، وبملت و شستا بیشترین تأثیر منفی و نماد‌های شتران و تاپیکو بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

ارزش معاملات بازار بورس امروز در حالی به حدود ۶ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته حدود ۲۵درصد کاهش را نشان می‌دهد.

{$sepehr_key_26483}

امروز بر خلاف روز گذشته حقوقی‌ها بر حقیقی‌ها غلبه کردند و ۴۱۹ میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها را خریدند.

امروز همچنین ۶۴ درصد نماد‌ها در محدوده منفی معامله شدند و به نظر می‌رسد روز شنبه با افزایش فشار فروش در اکثر نماد‌های بورسی و فرابورسی مواجه باشیم.

در نیمه دوم معاملات روز گذشته با افزایش نسبی حجم عرضه‌ها به دلیل افزایش نااطمینانی‌ها نسبت به احتمال ریزش مجدد بازار مواجه شدیم که اثر آن امروز به خوبی در بازار دیده شد.

به نظر می‌رسد منفی شدن امروز بازار در نتیجه رفتار تکراری حقوقی‌ها در ذخیره سود‌ها پس از یک دوره کوتاه مدت رشد بازار باشد و احتمال می‌رود که این روند تا چند روز آینده ادامه پیدا کند.

ترمز بورس کشیده شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ آذر ۱۴۰۲)