همه چیز درباره «تقاطع چهارسطحی آزادگان» مشهد | بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شمال شرق کشور + فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، تقاطع چهارسطحی آزادگان مشهد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های حمل‌ونقل شهری در شرق کشور، امروز ۱۹ آذر ماه به طور کامل توسط شهرداری مشهد به بهره‌برداری رسید و در اختیار زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها قرار گرفت.

{$sepehr_media_907389_640_360}

عملیات عمرانی ساخت این تقاطع که در محل میدان سابق نمایشگاه بین‌المللی واقع شده با مجموع هزینه‌ای حدود ۶ هزار میلیارد ریال انجام گرفت.

تقاطع چهار سطحی آزادگان مشهد در چند مرحله تکمیل و اکنون با اجرای دو پل اصلی و تکمیل اقدامات جانبی زیر بار ترافیکی رفته است و با بهره‌برداری از این تقاطع شاهد کاهش بار ترافیکی در مسیر‌های منتهی به غرب مشهد و تسهیل در تردد خودرو‌ها خواهیم بود.

این تقاطع در فضایی به مساحت ۲۶۰ هزارمترمربع مشتمل بر ۱۱ دستگاه پل اجرا و دارای ۴ سطح است که سطح منفی یک آن بلوار نمایشگاه به بزرگراه آیت ا... هاشمی رفسنجانی را با طول ۲۶۰۰ متر و به صورت زیرگذر متصل می‌کند. همچنین سطح همکف پروژه، میدان شامل دو عرشه، دو دور برگردان و سه دستگاه پل بر روی رودخانه چهل‌بازه است.

سطح مثبت یک این تقاطع نیز شامل دو پل به طول ۱۵۰۰ متر برای دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه مشهد - چناران و بالعکس است و در نهایت در سطح مثبت دو تقاطع هم دو دستگاه پل چپگرد، برای دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به بلوار نمایشگاه به طول ۱۴۰۰ متر و چپگرد متصل‌کننده بزرگراه مشهد چناران به بزرگراه آیت ا... هاشمی رفسنجانی به طول ۱۶۰۰ ایجاد شده است.

{$sepehr_key_27150}

در جریان ساخت این تقاطع، عملیات تعریض پل کال چهل‌بازه و عملیات ساخت کنارگذر‌های بزرگراه مشهد چناران نیز انجام شده است.