نوسان اندک در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ آذر ۱۴۰۲)
مریم ذوالفقاری منظری

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس امروز تحرک چندانی نداشت و فقط با ۱۱۲ واحد مثبت در سطح ۱۶۱ میلیون واحد ثابت باقی ماند.

شاخص کل هم وزن، اما شرایط بهتری داشت و در پایان وقت معاملات امروز بیش از ۱۷۰۰ واحد رشد کرد و به ارتفاع ۷۴۶ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس هم رشد ۶۳ واحدی ثبت کرد و در ارتفاع ۲۶ هزار و ۲۹۴ واحدی قرار گرفت.

نماد‌های حکشتی و فولاد امروز بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، وبملت، شبندر، شستا و شتران نیز بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات بازار بورس امروز به حدود ۵ هزار میلیارد تومان رسید. حقوقی‌ها نیز ۱۴۰ میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها را خریدند.

{$sepehr_key_27201}

امروز در حالی ۵۸ درصد نماد‌ها به ارزش ۲۱۰۱ میلیارد ریال در محدوده مثبت معامله شدند که در مقابل ۳۲ نماد به ارزش ۲۴۸۴ واحد در محدوده منفی قرار داشتند. این موضوع بیانگر اقبال معامله‌گران به نماد‌های کوچک بازار است.

در هفته گذشته که شاهد بازاری مثبت با رشد نسبتاً شارپی بودیم که به عقیده بسیاری از کارشناسان این مهم مدیون تجدید ارزیابی شرکت‌ها بود، اما از ابتدای هفته جاری روند بازار تغییر کرد. به نظر می‌رسد انتشار اخبار مربوط به تجدید ارزیابی دارایی‌ها اثر خود را بر بازار گذاشته و اکنون بازار به یک استراحت نیاز دارد.

برخی از کارشناسان معتقدند با روانه شدن سرمایه‌ها به سمت صندوق‌های اهرمی شاهد حبابی شدن نسبی این صندوق‌ها شده است.

اکنون که بازار اخبار تأثیرگذار را پیشخور کرده به نظر می‌رسد تغییرات قیمت دلاری برای بازار جذاب باشد تا به این واسطه بتواند ادامه روند خود را به سهامداران نشان دهد.

نوسان اندک در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ آذر ۱۴۰۲)