اجرای اقدامات ویژه برای مقابله و کاهش بیماری سالک در منطقه ۹ 

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یعقوبی در جلسه بررسی عملکرد خدمات شهری در منطقه ۹ از تخصیص اعتبار استقبال از بهار به مناطق خبر داد و گفت: برخلاف سال‌های گذشته، امسال به دلیل شرایط خاص و تقارن ماه رمضان با عید نوروز، اعتبار مربوط به استقبال از بهار زودتر تخصیص پیدا کرده است.

مهدی یعقوبی ادامه داد: در این منطقه پروژه‌های فضای سبز اولویت‌دار در دستورکار قرار خواهد گرفت و ظرفیت پرنده‌نگری وکیل‌آباد بیش از پیش ارتقا پیدا می‌کند.

وی به اجرای عملیات زمستانه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امسال این عملیات به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و مدیریت شهری آمادگی لازم برای بارندگی دارد تا بحرانی در این حوزه ایجاد نشود.

وی در ادامه بر لزوم کنترل بیماری سالک تاکید کرد و افزود: می بایست اقدامات ویژه‌ای برای کاهش آمار ابتلا به سالک تا پایان سال انجام شود؛ توسعه و ارتقای پارک‌ها، ساماندهی زمین‌های رها شده، جمع‌آوری خاک و نخاله و... از جمله این اقدامات است که می‌تواند به کنترل و کاهش این بیماری کمک کند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به مساله کمبود آب برای آبیاری فضای سبز، تصریح کرد: با محدودیت جدی منابع آبی رو به رو هستیم؛ خوشبختانه منطقه نه جز مناطق فعال در این زمینه است و پروژه‌های مدیریت منابع آبی خوبی در حال اجرا دارد.

{$sepehr_key_27254}