فردا شب (۲۱ آذرماه ۱۴۰۲) دمای هوای مشهد به منفی ٢ درجه می‌رسد
بیتا سخایی

زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز افزایش شدت وزش باد را در سطح استان خواهیم داشت که در نیمه شرقی به ویژه در شمال‌شرق توأم با ریزش گردوخاک و انتقال ذرات به نواحی مرکزی خواهد بود.

وی افزود: از اواخر وقت امروز تا صبح فردا ضمن افزایش ابرناکی احتمال بارش‌های پراکنده باران، تشکیل مه و کاهش میدان دید افقی در برخی نواحی شمالی و شرقی دور از انتظار نیست. همچنین از فردا تا صبح چهارشنبه کاهش محسوس دما در سطح استان به ویژه نواحی مذکور رخ خواهد داد و طی این مدت افزایش آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و کلانشهرها دور از انتظار نیست. 
اواخر وقت روز چهارشنبه استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت. 

به گفته وی امروز مشهد آسمانی صاف خواهد داشت و از بعدازظهر وزش باد با احتمال گردوغبار پیش‌بینی شده است. اواخر شب به  تدریج افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران نیز در این کلانشهر وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٣ و ١٩ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات بدون تغییر به ١٩ درجه و در سردترین ساعات با یک درجه کاهش نسبت به دیروز به ٢ درجه خواهد رسید. 

روز سه‌شنبه دمای روزانه مشهد به ٨ درجه و دمای شبانه به منفی ٢ درجه می‌رسد.

طی شبانه‌روز گذشته، قوچان با منفی ٢ درجه و کلات نادری با ٢٢ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان تایباد ۴٠ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

{$sepehr_key_27357}