معلولان، پشت نوبت دریافت وسایل کمک توانبخشی | آخرین شرایط معلولان در خراسان رضوی
علی صمدی جوان

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرپرست دفتر توانبخشی آموزشی، حرفه‌ای و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور در گفتگویی که با خبرگزاری ایسنا داشته است آخرین شرایط موجود گفته است: در حال حاضر ۷۰ درصد اعتبارات خدمات وسایل توانبخشی در ۹ ماهه ابتدای سال به استان‌ها ابلاغ شده و انتظار می‌رود ابلاغ ۱۰۰ درصـدی توزیع کامل اعتبارات به استان‌ها صورت گیرد.

زهرا نوع پرست همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۸ هزار نفر از وسایل کمک‌توانبخشی شامل ویلچر، عصا، تشک مواج و... بهره‌مند شده‌اند.

هزینه ۹ میلیارد تومانی بهزیستی خراسان رضوی در وسایل توانبخشی

بهزیستی خراسان رضوی با دارا بودن ۱۴۵ هزار پرونده مددجویان دارای معلولیت، از استان‌های پر جمعیت در حوزه معلولان است و ضرورت تامین وسایل کمک توانبخشی در این استان و به ویژه شهر مشهد بسیار لازم است.

مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به اقدامات این اداره در زمینه تامین وسایل کمک توانبخشی گفت: معاونت توانبخشی از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به خرید ویلچر، عصا، واکر، سمعک و... با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان شده است و منتظر تامین اعتبار باقیمانده از سوی سازمان بهزیستی کشور هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه توانپزشکی یارانه و اعتبار استانی دریافت و خرج شده است و همچنین در تامین ارتز و پروتز ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان پرداختی داشته ایم

گفتنی است؛ سرپرست دفتر توانبخشی آموزشی، حرفه‌ای و توانپزشکی سازمان بهزیستی با اشاره افزایش نرخ‌های وسایل توانبخشی ابراز امیدواری کرده بود که «بیمه تکمیلی» وسایل کمک توانبخشی، مد نظر سازمان‌های بیمه‌گر قرار گیرد.

{$sepehr_key_27353}