رونمایی از نخستین سامانه نظارت همگانی مصرف بهینه گاز در خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرشید دشتی با اعلام این خبر اعلام کرد: یکی از بخش‌های بسیار مهم که نیازمند نظارت مردمی است، اماکن و ساختمان‌های تجاری و گردشگری است، شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس nigc-khrz.ir و انتخاب گزینه نظارت مردمی نسبت به ثبت گزارش تخلف مراکز پرمصرف گاز اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین سامانه تلفنی ۱۵۹۴ و ۱۹۴ شرکت گاز خراسان رضوی آماده دریافت گزارشات مردمی است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه همه ساله با شروع فصل زمستان شاهد مصرف بی رویه و لجام گسیخته گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان هستیم که این موضوع ناترازی در تولید و عرضه را به دنبال دارد.

وی افزود: در کنار برنامه‌ریزی و اقدامات دولت سیزدهم در خصوص اجرای پروژه‌های گسترده با هدف تقویت شبکه گاز و ابلاغ دستورالعمل‌های مختلف توسط هیات دولت برای مدیریت مصرف گاز، نیازمند تعامل و هم افزایی شهروندان برای مصرف بهینه گاز هستیم.

دشتی گفت: پایش مصرف گاز نیز از ابتدای آذرماه امسال توسط تیم‌های پایش شرکت گاز خراسان رضوی در تمام سازمان‌ها، ادارات و مراکز دولتی و عمومی، مساجد، حسینیه‌ها و مدارس استان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: درخواست ما از شهروندان مشارکت فعالانه و مسوولانه در مدیریت مصرف گاز و به صورت مشخص خاموش کردن فقط یک وسیله گرمایشی اضافی در ایام پیک سرما است.

شرکت گاز خراسان رضوی به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی خدمت رسانی می‌کند، کلانشهر مشهد با یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک سهمی جدی در میزان مصرف گاز بخش خانگی استان خراسان رضوی دارد.

منبع: ایرنا

{$sepehr_key_27354}