بارش پراکنده باران در مشهد هم‌زمان با کاهش دما به منفی یک درجه (۲۱ آذر ۱۴۰۲)
بیتا سخایی

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی در حال حاضر آسمان نیمه شمالی و شرقی استان ابری است و از اکثر مناطق استان تشکیل مه، کاهش میدان دید گزارش شده است و این روند تا صبح فردا همراه با بارش باران و وزش باد شدید ادامه دارد.

وی افزود: تا صبح فردا روند کاهش دما در سطح استان به‌ویژه در این نواحی ادامه دارد به گونه‌ای در نواحی سردسیر دمای شبانه به حدود ۵ درجه زیر صفر و کمتر خواهد رسید.

آهنگرزاده تأکید کرد: تا فردا افزایش آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و کلانشهر‌ها به ویژه مشهد را خواهیم داشت.

به گفته وی باران به صورت نم‌نم و ریز در مشهد ادامه دارد و پنجشنبه و جمعه مجدد استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٢ و ١٧ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ۶ درجه و در سردترین ساعات به منفی ١ درجه خواهد رسید. 

طی شبانه‌روز گذشته، نیشابور با ٣ درجه و بردسکن  با ٢١ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سرخس ۴٠ کیلومتر بر ساعت گزارش شده و بارش باران به میزان کمتر از یک دهم میلیمتر را ایستگاه فرودگاهی مشهد ثبت کرده است.

{$sepehr_key_27597}