آغاز طرح بسیج ملی شکست کرونا در خراسان رضوی
به گزارش شهرآرانیوز، مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ واحد ارائه خدمات بهداشتی شامل خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی و درمانی شهری و روستایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر است.
وی افزود: در اجرای طرح بسیج ملی شکست کرونا با همکاری نیرو‌های بهداشتی مستقر در واحد‌های یاد شده در مرحله اول مردم نسبت به احتمال ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و علائم مشکوک به کرونا غربالگری می‌شوند.
وی ادامه داد: در این راستا با مراجعه به پرونده الکترونیک سلامت و تماس با شهروندان در زمینه دارا بودن علائم مشکوک به کرونا از آنان سوال می‌شود و در صورت داشتن اینگونه علائم برای ارجاع به مراکز درمانی تحت بررسی و پیگیری قرار می‌گیرند.

هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

طرح بسیج ملی شکست کرونا با رهبری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه آزمایش ۳۶ بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی مثبت اعلام شده است.

به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هشت نفر در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند که ۶ نفر از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو نفر نیز در نیشابور بوده‌اند.
 
منبع:ایرنا