باران و برف، مشهد و خراسان رضوی را فرا می‌گیرد (٢٢ آذرماه ١۴٠٢)
بیتا سخایی

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از عصر امروز به تدریج استان تحت تأثیر سامانه بارش‌زا به ویژه در نواحی غربی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ضمن افزایش شدت وزش باد و گردوخاک به ویژه از نواحی غربی از فردا شاهد بارش باران از نواحی شمال‌غرب استان خواهیم بود و تا اواخر وقت فردا اکثر نقاط استان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار خواهد گرفت و در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش‌ها به صورت برف است. 

رضایی‌پور تأکید کرد: همچنین طی این مدت تشکیل مه و کاهش دید به‌ویژه در محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست و دما همچنان در نواحی سردسیر به کمتر از ۵ درجه زیر صفر خواهد رسید و روند کاهشی دما ادامه خواهد داشت. 

به گفته وی در مشهد از اواخر وقت امشب شاهد بارش‌های پراکنده باران و البته ضعیف خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین صفر و ۶ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٨درجه و در سردترین ساعات به ٢ درجه خواهد رسید. 

طی شبانه روز گذشته، کلات با منفی ٧ درجه و داورزن با ١٨ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان قوچان ۴٣ کیلومتر بر ساعت گزارش و بارش باران به میزان یک دهم میلیمتر را مشهد ثبت کرده است.

{$sepehr_key_27810}