سردی هوای پاییزی به بورس سرایت کرد | وضعیت بازار سهام (۲۲ آذر ۱۴۰۲)
مریم ذوالفقاری منظری

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی بازار سهام امروز با افت بیش از ۳ هزار واحدی کانال ۱ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد را از دست داد و در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص هم وزن نیز با افتی اندک به سطح ۷۵۲ هزار و ۱۱۱ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز ۱۰ واحد نسبت به روز گذشته افت کرد و به سطح ۲۶ هزار و ۲۵۵ واحد رسید.

امروز همچنین حدود ۶۱ درصد نماد‌ها در محدوده منفی معامله شدند.

سردی هوای پاییزی به بورس سرایت کرد | وضعیت بازار سهام (۲۲ آذر ۱۴۰۲)

ارزش معاملات در پایان وقت امروز به حدود ۴ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان رسید. حقوقی‌ها باز هم خریدارانی سنگین‌تر نسبت به حقیقی‌ها در بازار نمایان شدند و ۱۲۳ میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها را خرید کردند.

نماد‌های شپنا، شتران، کچاد، شبندر و خودرو بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های وبملت و رانفور نیز بیشترین تاثیر مثبت را در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته بر شاخص کل داشتند.

{$sepehr_key_27851}

سطوح فعلی قیمت‌ها در بازار سهام باعث شده فعالان بازار سرمایه در تصور اینکه قیمت سهام کاهش خاصی پیدا نخواهند کرد، در سمت عرضه چندان پرقدرت ظاهر نمی‌شوند، به عبارتی دیگر بازار دچار رکود رخوت انگیزی شده که نه توان رشد دارد و نه از فشار فروش خبری است. از طرفی دیگر رکود در سایر بازار‌ها نیز بر بی انگیزگی بازار سهام افزوده و سهامداران به نگهداری سرمایه خود اکتفا کرده اند.

در بازار ارز نیز با ثبات قیمت دلار در بازار آزاد و فروکش کردن نسبی انتظارات تورمی در اقتصاد کلان، به نظر می‌رسد نمی‌توان انتظار رشد خاصی در بازار سهام نیز داشته باشیم.