روز بدون کیف در مدارس خراسان رضوی با انتخاب مدرسه اجرا می‌شود
مریم  احمدی

سید امیر شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار داشت: تاکنون دستورالعمل و آیین‌نامه‌ای برای روز بدون کیف دریافت نکرده‌ایم و طبق مصاحبه‌های خبری معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مرحله طراحی روزی برای این عنوان هستند تا در آن روز دانش‌آموزان در مدارس، وابسته به کتاب و دفتر نباشند و آموزش‌هایی خارج از کتاب به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی با بیان اینکه استان‌های مختلف کشور نیز برنامه‌هایی برای این منظور تعیین کردند، بیان کرد: به دلیل نبود دستورالعمل دراین زمینه به صورت سلیقه‌ای اجرای روز بدون کیف و کتاب به اختیار استان‌ها در حال طراحی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در این روز تلاش می‌شود تا برای پژوهش، تحقیق و مهارت آموزی دانش آموزان وقت گذاشته شود.

{$sepehr_key_27893}

شوشتری بیان کرد: در این راستا در مدارس خراسان رضوی طی دو مرحله در هفته پایانی آذرماه و هفته نخست دی‌ماه از سوی مدارس پیشنهادات برای تعیین روزی برای این منظور اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: پس از امتحانات دی‌ماه نیز یک روز برای مدارس معرفی می‌شود تا شاهد اجرای این طرح باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: بر این اساس از هفته آینده مدارس روزی را با عنوان روز بدون کیف و کتاب خواهند داشت ضمن اینکه برخی مدارس پس از این اقدام به اجرای این مدل آموزشی تمایل داشته‌اند.