بارش باران و برف در خراسان رضوی | مشهد بارانی می‌شود (٢٣ آذرماه ١۴٠٢)
بیتا سخایی

سارا حکمی در گفت وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با گسترش سامانه ناپایدار جوی بر سطح استان علاوه بر افزایش ابرناکی، تشکیل مه، کاهش دید به ویژه در نیمه شمالی استان و در ساعات آینده شاهد افزایش شدت وزش باد همراه با گردوخاک به ویژه نیمه جنوبی و شروع بارش‌ها از غرب و شمال غرب استان خواهیم بود. 

وی افزود: این سامانه تا صبح روز شنبه، ۲۵ آذر، در سطح استان فعال است در این مدت در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش باران و برف و نواحی جنوبی رگبار باران با احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان آب پیش بینی شده است. 

حکمی تاکید کرد: انتظار می‌رود بیشترین بارش در فاصله زمانی امروز بعدازظهر تا ظهر فردا رخ دهد. همچنین طی این مدت تشکیل مه و کاهش دید به ویژه در محور‌های کوهستانی و مسیر‌ها دور از انتظار نیست. 

به گفته وی در مشهد از بعدازظهر بارش باران را خواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین صفر و ٧ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١٣ درجه و در سردترین ساعات به ٢ درجه خواهد رسید. 

طی شبانه روز گذشته، درگز با منفی ۴ درجه و خوشاب با ١٩ درجه به ترتیب سردترین و گرم ترین شهرستان‌های استان بوده اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بردسکن ۴٧ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

{$sepehr_key_28066}