آغاز پویش «اهدای خون مهر فاطمی» در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی مهدوی ارفع روز یکشنبه اظهارداشت: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت بانوی ۲ عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و به منظور تأثیر در نگرش دختران و زنان نسبت به ضرورت و حیات بخش بودن اهدای خون پویشی تحت عنوان مهر فاطمی با شعار «بانوی ایرانی، نبض زندگی و اهدای خون» در استان خراسان رضوی و هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این پویش تا ۱۳ دی ماه در تمامی پایگاه‌های اهدای خون انتقال خون خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: باور داریم که اگر یک زن در خانواده به جمع اهداکنندگان خون بپیوندد بر فرهنگ‌سازی این عمل انسان‌دوستانه در بین دیگر اعضای خانواده و جامعه نیز اثرگذار خواهد بود و به همین دلیل سازمان انتقال خون ایران توجه ویژه‌ای به بهبود سطح مشارکت بانوان در امر اهدای خون دارد.

مهدوی ارفع افزود: پایگاه اهدای خون حرم مطهر رضوی واقع در صحن پیامبر اعظم (ص) امروز از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۷ و همچنین پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی خیابان دانشگاه از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ برای پذیرش اهداکنندگان اعم از زایران و مجاوران رضوی فعال است.

هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد هفت پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید، مهر و پایگاه مستقر در صحن پیامبر اعظم حرم امام مهربانی‌ها (ع) در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است و در عین حال، دومین مصرف کننده خون در کشور پس از استان پرجمعیت تهران است.

منبع: ایرنا