وزش باد شدید در خراسان رضوی | کاهش محسوس دمای روزانه از فردا در مشهد ( ٢٧ آذر ١۴٠٢)
بیتا سخایی

آذر رضایی پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز ضمن افزایش سرعت وزش باد در سطح استان و احتمال انتقال گرد و خاک به نواحی شمالی، شرقی و برخی نقاط مرکزی دور از انتظار نیست که منجر به کاهش میدان دید و کیفیت هوا در این نواحی خواهد شد.

وی افزود: همچنین از امشب و اوایل وقت فردا افزایش ابرناکی برای نواحی شمالی و شرقی با احتمال بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. از روز سه شنبه هفته جاری شاهد کاهش محسوس دما در سطح استان به ویژه نواحی شمالی و شرقی خواهیم بود به گونه‌ای که هوای سرد و مه‌آلود تا صبح روز پنجشنبه در این نواحی ماندگار خواهد بود. این کاهش محسوس دما در دمای روزانه بین ۵ تا ٧ درجه است.

به گفته وی در مشهد وزش باد نسبتاً شدید را خواهیم داشت و دمای کنونی این کلانشهر ١١ درجه است.

{$sepehr_key_28520}

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٢ و ١٧ درجه ثبت شده است و امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١۵ درجه و در سردترین ساعات به صفر درجه خواهد رسید.

طی شبانه روز گذشته، قوچان با منفی ٣درجه و کلات نادری با ٢١ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سرخس ۵٨ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.