قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا (۲۷ آذر ۱۴۰۲) | تقابل یاران طارمی با توپچی‌ها
هیوا سمیعی

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۱۴:۳۰ امروز (۲۷ آذر) در مقر یوفا در سوئیس برگزار شد و تیم‌ها رقبای خود را شناختند.

در این قرعه‌کشی تیم‌های بایرن، آرسنال، رئال مادرید، رئال سوسیداد، اتلتیکو، منچسترسیتی، بارسلونا در سید یک و تیم‌های کپنهاگن، پی اس وی، ناپولی، اینتر، لاتزیو، پی اس جی، پورتو و لایپزیش در سید دو قرار داشتند. تیم‌های هم‌گروه و هم ملیت در این قرعه‌کشی با یکدیگر برخورد نمی‌کردند.

در پایان مراسم قرعه‌کشی، تمامی تیم‌‌ها رقبای خود را شناختند و دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی به این ترتیب است: تیم‌های صدرنشین (سمت چپ) در نخستین دیدار خود در مرحله یک‌هشتم نهایی مهمان خواهند بود.

پورتو - آرسنال
ناپولی - بارسلونا
پاری‌سن‌ژرمن - رئال سوسیداد
اینتر - اتلتیکومادرید
آیندهوون- دروتمند
لاتزیو - بایرن
کپهانگن - منچسترسیتی
لایپزیش - رئال مادرید

مسابقات مرحله یک‌هشتم در فوریه ۲۰۲۴ استارت می‌خورد. دیدار‌های دور رفت طی ۴ هفته در ۱۳، ۱۴، ۲۰ و ۲۱ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن و روز‌های اول و دوم اسفند) برگزار خواهد شد. زمان دیدار‌های برگشت نیز روز‌های ۵، ۶، ۱۲ و ۱۳ مارس (۱۵، ۱۶، ۲۲ و ۲۳ اسفند) تعیین شده است.

{$sepehr_key_28619}

در بازی‌های این دور از رقابت‌ها بعد قانون گل زده در خانه حریف محاسبه نخواهد شد. در صورت تساوی در دو دیدار رفت و برگشت، بازی به وقت اضافه و ضربات پنالتی خواهد رفت.

ورزشگاه ومبلی لندن میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۴- ۲۰۲۳ خواهد بود. این بازی قرار است شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شود.