بیمارستان المعمدانی غزه تعطیل شد

به گزارش شهرآرانیوز، در همین راستا دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد حدود ۴۵۰ فلسطینی در شمال غزه، به شدت زخمی شده اند و به علت جنگ و درگیری، در داخل منازلشان به محاصره درآمده اند. این افراد به خدمات پزشکی دسترسی ندارند و در صورت عدم اقدام فوری برای نجات جان آنها، می توان این امر را اعدام میدانی آنها به شمار آورد.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه همچنین از سازمان بهداشت جهانی و کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست به درخواست های برای ایجاد فوری یک گذرگاه امن برای آمبولانس ها جهت انتقال زخمی ها به بیمارستان ها در جنوب نوار غزه پاسخ دهند.

این نهاد حقوق بشری تأکید کرد: این یک درخواست فوری از جامعه جهانی است که به تعهداتش برای ارائه کمک های انسانی به فلسطینی ها، پایبند بوده است و این حداقل چیزی است که می تواند به آن پایبند باشد.

در همین راستا، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: غزه، نشان دهنده یک شکست اخلاقی برای جامعه جهانی است و پاسخ انسانی تأثیرگذار در غزه را اگر نتوان غیر ممکن دانست می توان بسیار دشوار ارزیابی کرد.

همچنین آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) امروز سه شنبه تأکید کرد بیش از ۶۰ درصد از تأسیسات زیربنایی در غزه، ویران شده یا آسیب دیده است و بیش از ۹۰ درصد از اهالی نوار غزه آواره شده اند.

منبع: ایرنا

{$sepehr_key_28858}