برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات نهایی قرآن کریم نیروی پدافند هوایی ارتش

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در آیین چهل و سومین دوره مسابقات نهایی قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی پدافند هوایی ارتش، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار کرد: قرآن کریم پشتوانه دین و انقلاب اسلامی ایران در دوره‌ها و عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: قرائت قرآن و در کنار آن حفظ کامل قرآن بسیار ارزشمند و ثواب عظیم دارد که باید به این موضوع در زندگی بیشتر توجه شود.  

وی با اشاره به ضرورت احساس مسئولیت دست اندرکاران فرهنگی، آموزشی و تربیتی نظام در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، تصریح کرد: عدم آموزش اخلاق و تربیت قرآنی در مدارس و محیط‌های آموزشی از عوامل ایجاد خسارت‌های فرهنگی و اجتماعی در عصر امروز است.

حجت الاسلام والمسلمین عدیده اصول و قوانین نظام اسلامی ایران را برگرفته از دستورات الهی قرآن کریم دانست و بیان کرد: خانواده‌ها از دوران کودکی، فرزندان خود را با الفبای قرآنی و اخلاق دینی آشنا کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در پایان با اشاره به رقابت بیش از ۱۹۰ نفر متسابق قرآنی گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ جزء و حفظ کل، اذان و مفاهیم برگزار شد و نفرات برتر این مرحله به مسابقات نهایی قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران راه پیدا خواهند کرد.

{$sepehr_key_29020}