دیدار شهرداران مشهد مقدس و حله عراق با یکدیگر | قلندرشریف: مشهد در حوزه هوشمند سازی رتبه اول کشور را دارد

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد در دیدار با شهردار حله عراق گفت: شهر حله علمای بزرگی از جمله علامه حلی و محقق حلی داشته و خرسندیم که امروز در شهر علی ابن موسی الرضا(ع) میزبان شهردار این شهر هستیم.

وی افزود: مشهد به عنوان پایتخت مذهبی و کلانشهر فرهنگی ایران شناخته شده و در حوزه های مختلف مدیریت شهری، رتبه اول را دارد؛ این شهر در هوشمند سازی رتبه اول ایران و رتبه سوم غرب آسیا را دارد که بسیار ارزشمند است.

قلندرشریف گفت: در مشهد زباله را از مبدا تفکیک کرده و سپس تفکیک شده به مراکز جمع آوری ارسال می‌کنیم؛ اپلیکیشن سی‌مپ نیز در همین راستا اجرا شده و مردم از طریق این برنامه درخواست جمع آوری زباله خشک خود را دارند. 

وی افزود: مشهد دارای ۴ خط قطار شهری و ۶ خط اتوبوس‌رانی است، قطاری شهری مشهد حدود ٩٠ کیلومتر طول دارد. ١٧٢٠ دستگاه اتوبوس و ١٢ هزار تاکسی زیر نظر تاکسیرانی شهرداری مشهد فعالیت می‌کنند و این آمار غیر از تاکسی های اینترنتی و خصوصی است که این حجم از حمل و نقل، نشان از وسعت زیاد مشهد دارد.

برقراری تعامل اقتصادی و فرهنگی بین مشهد و شهر حله

محمد جابر، شهردار حله عراق در دیدار با شهردار مشهد گفت: فرصت‌های ایجاد شده در حوزه اقتصادی و فرهنگی  موجب می‌شود افق‌های زیادی در برابر دو شهر قرار داده شود و تعاملات زیادی را در حوزه های مختلف با شهر مشهد برقرار کنیم.

وی افزود: مشهد دارای تاریخ و تمدن بسیار درازمدتی است؛ از سال ٢٠٠٣ که ما در عراق شروع به کار کردیم، از قوانین کشور ایران به عنوان پیش زمینه استفاده کرده و توانستیم تغییرات زیادی در استان بابل و شهر حله عراق داشته باشیم.

شهردار حله عراق گفت: حله بزرگترین شهر استان بابل بوده و در حوزه زیرساخت‌های شهری رتبه اول استان را داریم؛ امسال ١٠۵ میلیارد دینار برای توسعه زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم با این بودجه اتفاقات خوبی را در شهر رقم بزنیم.

شهردار حله عراق و هیات همراه در مدت حضور خود در مشهد از نمایشگاه دستاوردهای خدمات شهری مشهدمقدس نیز بازدید و تمایل خود برای گسترش تعاملات و بهره‌گیری از تجارب مدیریت شهری را اعلام کردند.

{$sepehr_key_29068}