تداوم وزش باد در خراسان رضوی | امروز دمای هوای مشهد به ٢٠ درجه می‌رسد (٣ دی ١۴٠٢)
بیتا سخایی

زهرا مبشری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص شرایط جوی خراسان رضوی اظهار کرد: روز گذشته در سطح استان شاهد وزش باد بودیم که در برخی نقاط وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا بود. بیشترین سرعت وزش از شهرستان‌های سرخس، تایباد و کلات نادری با ۶۵کیلومتر بر ساعت و از شهرستان‌های گناباد و سرخس پدیده گردوغبار گزارش شده است.

وی افزود: امروز و فردا همچنان شاهد افزایش سرعت وزش باد در سطح استان خواهیم بود. امروز در نوار شرقی و فردا در نیمه شمالی استان وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت خواهد بود. فردا در شمال‌غرب استان شاهد افزایش ابرناکی در ساعات بعدازظهر و بارش به صورت پراکنده خواهیم بود و تا اواخر هفته نوسانات دمای خاصی رخ نخواهد داد.

به گفته وی آسمان امروز مشهد صاف تا کمی ابری است و از ساعات بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید آغاز و احتمال ورود گردوغبار به این کلانشهر وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١٨ و ٩ درجه ثبت شده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢٠ درجه و در سردترین ساعات به ٧ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، تربت‌حیدریه با ٢ درجه و سرخس با ٢۵ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

همچنین از شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه، کاشمر، خواف، رشتخوار و کاخک گناباد گزارش بارندگی داشتیم که بیشتر بارش از کاخک به میزان ١٣.٢ میلی‌متر ثبت شده است.

{$sepehr_key_29632}