محکومیت مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ مشهد

به گزارش شهرآرانیوز، علی یزدانی اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریت‌های پزشکی موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانسی است که موجب تأخیر در مأموریت‌های اورژانسی در بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی و قلبی و مصدومان ترافیکی و... می‌شود. تاکنون سعی شده تا با آموزش همگانی و رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی‌های عمومی درخصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقداماتی مؤثر  انجام شود، ولی با این حال مطابق بررسی آماری آبان ماه امسال بیش از ۵ درصد تماس‌های تلفنی مزاحمت و بیش از ۴۰ درصد موارد نامرتبط بوده است.

وی تصریح کرد: با بررسی و مشاوره حقوقی انجام شده و پیگیری مدیریت  امور حقوقی و مدیریت حراست دانشگاه و ارسال گزارشات مستمر از مزاحمان تلفنی به‌صورت شکایت به قوه قضائیه، در اولین رأی کتبی اعلام شده برای فرد مزاحم، جزای نقدی و جایگزین سه ماه حبس تعزیری صادر شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی آگاهی جامعه ارتقا یابد که مسئولیت کلیه عواقب استفاده نامناسب از خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت با صاحب آن خط است و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می‌شود، انجام خواهد شد.

منبع: وبدا