تداوم وزش باد همراه با گردوغبار در خراسان رضوی (۴ دی ١۴٠٢)
بیتا سخایی

زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی همچنان طی امروز وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید با احتمال بروز خسارت در سطح استان به ویژه برای نواحی غرب پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: ضمن اینکه از ساعات بعدازظهر امروز تا ظهر فردا شاهد افزایش ابر همراه با بارش‌های پراکنده و تشکیل مه به‌ویژه در نواحی شمالی استانی خواهیم بود، اما روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم است.

به گفته وی امروز در مشهد وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوغبار و از بعدازظهر افزایش ابر را خواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٢١ و ٨ درجه ثبت شده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢٠ درجه و در سردترین ساعات به ٣ درجه خواهد رسید.

{$sepehr_key_29900}

طی شبانه روز گذشته، زاوه با صفر درجه و سرخس با ٢۶ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سرخس با ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. شهرستان‌های تایباد و سبزوار وزش باد بالای ۵٠ کیلومتر بر ساعت و شهرستان‌های فریمان و درگز وزش باد همراه با پدیده گردوخاک را گزارش کردند.