سخنگوی وزارت خارجه ادعا‌های انگلیس علیه ایران را بی‌اساس و مردود خواند

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر کنعانی در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی با بیان مطلب فوق گفت: امروز افکار عمومی دنیا از جمله مسیحیان عزیز خواستار توقف فوری جنایات‌های صهیونیست‌ها علیه مردم غزه هستند.

وی با بیان این که برخی از مسیحیان به خاطر این جنگ و جنایت‌های صورت گرفته توسط صهیونیست‌ها، تصمیم بر این گرفته‌اند که ایام کریسمس را جشن نگیرند، ادامه داد: جای تأسف است که صهیونیست‌ها در این روز‌ها و شب میلاد حضرت مسیح دست از جنایت‌های خود بر نداشته‌اند و همچنان به انجام جنایت علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قطعنامه اخیرشورای امنیت سازمان ملل در مورد جنگ غزه گفت: قطعنامه تصویب شده یک قطعنامه بی‌محتوا و غیرقابل اجراست و این قطعنامه عملاً چیزی نیست که ملت فلسطین به آن نیاز دارد و منعکس کننده خواسته جامعه جهانی برای توقف فوری جنگ نیست.

کنعانی در مورد اتهام‌زنی‌های اخیر دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس علیه ایران گفت: ادعا‌های غیر قابل قبول وزیر خارجه انگلیس مشابه ادعا‌های آمریکایی‌ها بی‌پایه و اساس، تکراری، نخ نما و مردود است و در چارچوب حمایت دولت انگلیس از رژیم غاصب اسرائیل مطرح می‌شود و بیان این ادعا‌ها از سوی شخص دیوید کامرون که سران رژیم صهیونیستی از او به عنوان بهترین دوست این رژیم در غرب یاد کرده اند، عجیب و دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه دولت انگلیس در ارتباط با تحولات جاری در غزه دارای مسئولیت حقوقی و بین‌المللی است و در این زمینه در جایگاه متهم قرار دارد و نباید در جایگاه مدعی در مورد دیگر کشور‌ها از جمله ایران قرار بگیرد در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این زمینه به نقش دولت انگلیس در شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و حمایت نامحدود دولت لندن از این رژیم اشاره کرد و گفت: این مسائل و همچنین حمایت تمام عیار انگلیس در طول دو ماه گذشته از جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه، مصادیق بارز حمایت انگلیس از ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا است.

کنعانی تاکید کرد: دولت انگلیس در مورد آن چیزی که در منطقه در حال رخ دادن است مسئولیت دارد و باید پاسخگوی اقدامات خود در گذشته و الان در این منطقه باشد.

این خبر تکمیل می‌شود

{$sepehr_key_29872}