هشدار‌های محیط زیست خراسان رضوی در پی آلودگی هوای مشهد (۴ دی ۱۴۰۲)
فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اله پور درخصوص ناسالم شدن هوای مشهد اظهارکرد: نظر به اعلام وضعیت هشدار زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا تا پایان امروز دوشنبه (۴ دی ماه ۱۴۰۲) در شمال و شمال شرق استان  و متاثر شدن مشهد مقدس ناشی از گرد و غبار دو جبهه شمال شرقی و جنوب غربی استان، به شهروندان  توصیه می‌شود، از تردد غیر ضروری خودداری و خودمراقبتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: مردم برخی از  شهرستان‌های استان با پدیده گرد و غبار مواجه بودند و امشب نیز، شهروندان مشهدی شاهد وقوع لحظه‌ای این پدیده و کاهش سطح دید می‌باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر شاخص کنونی و لحظه‌ای هوای کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تا بامداد امشب با افزایش میزان گرد و غبار و پیش بینی می‌شود تا حوالی ظهر  در مشهد مقدس با این پدیده رو به رو خواهیم بود.

وی گفت: توصیه می‌شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف تردد‌های غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامد‌های پدیده گرد و غبار همراهی کنند.

اله پور تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می‌شود و آنان باید پیاده روی، ورزش‌های عمومی و فضای باز، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

{$sepehr_key_30020}