آیا دانشگاه‌های مشهد امروز (۵ دی‌۱۴۰۲) تعطیل است؟
مریم  احمدی

اله‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر این اساس تمامی مدارس در مقاطع مختلف، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌های مختلف خصوصی و دولتی در نوبت عصر نباید فعالیتی داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و بسته تعطیل است.

وی پس از بررسی‌های کارشناسی با تأکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی و درمانی از مردم خواست تا از تردد‌های غیرضروری پرهیز کنند.

اله‌پور تأکید کرد: جلوگیری از تردد افراد با بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر و استفاده از ماسک به شدت توصیه می‌شود و آن‌ها باید فعالیت‌های بدنی، پیاده‌روی، ورزش، خرید و پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی بیان کرد: در این کارگروه از دستگاه‌های دولتی خواسته شده در صورت امکان با دورکاری کارکنانی که بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و قلبی دارند و همچنین مادران باردار یا دارای فرزند کمتر از شش سال موافقت کنند.

وی تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به اطلاع‌رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیرمجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع هستند و همچنین فرمانداران شهرستان‌ها باید درخصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کنند.

وی بیان کرد: مقرر شد شهرداری مشهد از سیستم‌های صوتی و سایر تجهیزات اطلاع‌رسانی موجود در پارک‌های بزرگ شهر و مراکز تفریحی و تفرجی شهر برای اطلاع‌رسانی و هشدار به شهروندان استفاده کند و هشدار‌های لازم را بدهد.

وی تأکید کرد: اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به دستگاه‌ها و نهادهاست.

{$sepehr_key_30082}

{$sepehr_media_921147_640_360}