استاندار خراسان رضوی: نگاه اعتقادی مردم به انتخابات، وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در همایش "هیات‌های بازرسی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری" در خراسان رضوی افزود: حضور مردم در انتخابات طی بیش از ۴۰ سال گذشته متاثر از انجام تکلیف اعتقادی بوده است و مردم برای مشارکت در انتخابات توجه زیادی به رفع مشکلات و مسایل اجرایی ندارند و تنها به راهبرد نظام برای حضور حداکثری توجه می‌کنند.

وی گفت: البته ما مسوولان وظیفه داریم به بهترین صورت وظیفه خود را برای برگزاری روان، امن و سالم انتخابات همراه با احترام و تکریم رای دهندگان انجام دهیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم در انتخابات پیش رو، طوری عمل کنیم که مشارکت خوبی را از همه اقشار مردم شاهد باشیم و البته براساس نظرسنجی‌هایی که تاکنون و متناسب با مراحل مختلف انتخابات در استان انجام شده، با درصد خوب و مثبتی از مشارکت مردم در انتخابات روبه رو خواهیم بود.

نظری با بیان اینکه راهبرد‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در انتخابات مد نظر مسوولان استانی است، اظهار داشت: اعضای هیات بازرسی باید بیشتر از مسئولان دست اندر برگزاری انتخابات به موضوعات انتخاباتی اشراف داشته باشند چرا که لازمه کنترل و بررسی فرایند، اشراف بیشتر است.

وی گفت: در مواضع نظارتی و بازرسی باید عمق مطالب و موضوعات مربوطه استخراج شود و یافته‌ها برای تصمیم گیری به مسئولان منتقل شود لذا کار عوامل بازرسی بسیار مهم و حساس است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اگر خرده اشکالاتی در جریان کار اجرایی وجود داشته باشد و در این عرصه غفلتی بشود، باید در حوزه بازرسی کشف شده و به موقع به مسئولان مربوطه منتقل شود و البته پیشنهاد‌های لازم برای اصلاح نیز داده شود تا چالش و مشکل به موقع برطرف شود.

نظری، جایگاه بازرسی در انتخابات را تشریفاتی ندانست و افزود: نگاه مستقل و امانتدارانه اعضای بازرسی به افرادی که مورد بازرسی قرار گرفته اند و افرادی که از نتیجه بازرسی استفاده می‌کنند از دیگر شاخصه‌های مهم اعضای هیات‌های بازرسی است.

{$sepehr_key_30373}

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: اعضای هیات‌های بازرسی در انتخابات پیش رو با چشمانی بینا بر برگزاری درست انتخابات نظارت خواهند داشت.

محسن نجات افزود: مشارکت قوی، رقابت واقعی و سلامت کامل در انتخابات اسفندماه، در تعامل با هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات، روز‌های خوبی را در جریان برگزاری انتخابات رقم خواهد زد.

جانمایی ۵۰۰۰ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲

همچنین سروی‌ها در ادامه گفت: فرایند انتخابات در استان به مرحله بررسی صلاحیت‌ها در رسیده و ۱۷۴۴ نفر تایید و اسامی آن‌ها به تهران ارسال شده و نتیجه نهایی تا دی اعلام می‌شود‌

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در خراسان رضوی افزود: امسال برای اولین بار حدود ۴۰ درصد از داوطلبان عدم احراز یا تایید صلاحیت نشدند.