تقدیر ویژه از بانوان در جشنواره اهدای نشان مشهد الرضا (ع)
مریم دهقان

فاطمه سلیمی در گفتگو با خبرنگار شهربانو اظهار کرد: نشان مشهد الرضا (ع) نشانی است برای افرادی که برای مشهد، شهر امام رضا (ع) افتخار می‌آفریند، کسانی که توانستند تاثیر مهمی را برای مشهد و این شهر مقدس داشته باشند.

وی ادامه داد: این نشان به افتخار آفرینان مشهد اهدا می‌شود افتخار آفرینانی که می‌تواند مشهدی نباشند، ولی برای این شهر خدمت ارزنده‌ای انجام داده باشند که این کار و خدمت می‌تواند آن فرد را به عنوان الگویی برای جامعه ما تبدیل کنند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: بحث الگوسازی به خصوص برای قشر نوجوان و جوان یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه شناسان است؛ با این نگاه، شورای شهر مشهد اهدای نشان مشهد الرضا (ع) به الگوسازان این شهر مصوب کرد.

سلیمی بیان کرد: برای انتخاب نامزد‌های دریافت نشان مشهد الرضا (ع) هشت کارگروه تعریف شد که این کارگروه‌ها شامل کارگروه های، ایثار مقاومت و شهادت، اجتماعی، ورزش و سلامت، علمی و فناوری، زیارت و خدمات زائر، بهداشت درمان و محیط زیست، فرهنگی و هنری و اقتصادی است.

وی افزود: ابتدا در کارگروه‌ها بر اساس یک سری ویژگی‌های عمومی و تخصصی، افراد مورد ارزیابی قرار گرفتند و سپس در کمیسیون تطبیق و هیئت داوران از میان افرادی که کارگروه‌ها معرفی می‌کنند، در هشت بخش به افراد نشان مشهد الرضا اهدا می‌کنند.

{$sepehr_key_30621}

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: اهدای نشان مشهد الرضا (ع) به افرادی که می‌تواند برای اعتلا و جایگاه مشهد به عنوان کلانشهر مذهبی که قلب ایران است، کلان شهری که فرهنگ، هویت و بارگاه امام رضا (ع) بسیار می‌درخشد، تلاش کنند.

سلیمی بیان کرد: باید نخبگان و فرهیختگان مشهد با چنین غنای فرهنگی و هویتی به جامعه معرفی شوند.

وی عنوان کرد: نکته دیگر این است در کارگروه اولیه هم از تشکل‌ها مردمی مرتبط و هم از نخبگان، فرهیختگان و ارگان‌های مرتبط دعوت به عمل آمده بود که شاخص‌های مختلف را بررسی کنند، ابتدا فراخوان مردمی اعلام شد تا مردم هم در موضوع مشارکت داشته باشند و افرادی که به نظر آن‌ها شایسته دریافت نشان مشهد الرضا (ع) است به دبیرخانه این نشان معرفی کنند.

عضو شورای شهر مشهد افزود: نشان مشهد الرضا (ع) اولین بار است که در حال انجام است، انشالله استمرار این کار بتواند موثر باشد.

سلیمی بیان کرد: درخواستی که به عنوان کمیسیون خانواده داشتیم این بود که حوزه بانوان و خانم‌های توانمند هم در این انتخاب به صورت ویژه تری در نظر گرفته شود و بانوان عزیزی که برای شهر امام رضا (ع) توانستند مادری کنند هم از آن‌ها به صورت ویژه تقدیر شود.