کانون‌های داخلی و خارجی بار دیگر «مشهد» را در هجمه گرد و غبار قرار داد (۸ دی ۱۴۰۲)
مریم  احمدی

مهدی اله پور در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: وضعیت گرد و غبارشب گذشته و امروز کلانشهر مشهد تداوم آلودگی است که علت آن‌ را هجوم گرد و غبار دیروز شهر‌های سرخس، فریمان و کلات و هجوم گرد و غبار ۲ جبهه شمال شرقی و جنوب غربی عامل این وضعیت دانست.

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد بارش برف با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده باشیم، اظهار کرد: در صورتی که بررسی‌های در حال انجام نشان از پایداری هوا و تدوام آلودگی را داشته باشد، برگزاری کارگروه اضطراری آلودگی هوا در استان جهت تصمیمات احتمالی مورد نیاز انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: افزایش حجم ریزگرد‌ها در هوای مشهد در هشتمین روز دی‌ماه، کیفیت هوای این کلانشهر را از وضعیت اضطرار عبور و در آستانه وضعیت خطرناک کرد.

اله پور گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۴۱ نشان از شرایط بسیار ناسالم و شاخص کنونی کیفیت هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت اخیر با عدد ۲۹۶ از وضعیت اضطرار نشان دارد که با عبور از عدد ۳۰۰ به وضعیت خطرناک می‌رسد.

وی افزود: در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان رفت و آمد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی، زنان و کودکان از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

{$sepehr_key_30672}