افزایش ۳ برابری حق‌الزحمه کار دانشجویی برای دانشجویان علوم‌پزشکی

به گزارش شهرآرانیوز، احد بنار درباره افزایش مبلغ کار دانشجویی گفت: موضوع افزایش مبالغ کار دانشجویی همواره یکی از دغدغه‌های دانشجویان علوم پزشکی بوده و امسال خوشبختانه افزایش سه برابری مبالغ کاردانشجویی برای دانشجویان علوم پزشکی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بعد از تصویب در هیئت‌امنای مشترک، محقق شد.

وی یکی از اهداف افزایش مبالغ کار دانشجویی را ایجاد انگیزه برای رشد فعالیت‌های دانشجویان در زمینه‌های مختلف در فضا‌های دانشگاهی و خوابگاهی عنوان کرد و گفت: سال گذشته مبالغ کار دانشجویی برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی ساعتی ۵ هزار تومان و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ساعتی ۶ هزار و خرده‌ای بود که امسال بعد از تصویب در هیئت امنای مشترک توانستیم این رقم‌ها را افزایش دهیم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: مبالغ کاردانشجویی درحال حاضر برای دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ساعتی ۱۵ هزار تومان و برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به ساعتی ۱۸ هزار تومان رسیده که این مهم، یک اتفاق خوب در زمینه مسائل صنفی و رفاهی دانشجویان علوم پزشکی است.

بنار گفت: البته این مصوبه، تابستان امسال در هیئت امنای مشترک به تصویب رسید و از همان زمان به همه دانشگاه‌ها اعلام شده بود که می‌توانند پرداخت‌های خود را بر اساس مبالغ جدید اصلاح کنند، اما مصوبات هیئت امنا و دستورالعمل‌های مشترک به دلیل اینکه یک جا تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود، کمی به تأخیر کشیده شد، اما دانشگاه‌ها از ابتدای سال تحصیلی می‌توانستند پرداختی‌های خود را بر اساس مبالغ جدید اعمال کنند.

وی اظهار کرد: امیدوارم این اتفاق و افزایش سه برابری کاردانشجویی، کمک ویژه‌ای به دانشجویان علوم پزشکی در همه مقاطع تحصیلی کند. ما همچنین تلاش می‌کنیم اولویت کار و فعالیت‌های دانشجویی را برای دانشجویان متاهل نیز درنظر بگیریم و در راستای قانون حمایت از خانواده و قانونی جوانی جمعیت، حمایت‌های ویژه‌ای از دانشجویان متاهل کنیم.

منبع: ایسنا