بورس مثبت به پایان رسید | گزارش وضعیت بازار سهام (۹ دی ۱۴۰۲)
مریم ذوالفقاری منظری

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس در انتهای وقت معاملات امروز بیش از ۵ هزار واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص هموزن و شاخص فرابورس هم به ترتیب ۴۳۵۸ واحد و ۱۱۰ واحد مثبت شدند.

در جریان معاملات امروز ۴۳۹ نماد معادل ۵۵ درصد نماد‌های بازار سبزپوش شدند و ۳۵۷ نماد نیز به رنگ قرمز درآمدند.

ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۴ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز ۱۱۶ میلیارد تومان از سهام حقوقی‌ها خرید کردند.

بورس مثبت به پایان رسید | گزارش وضعیت بازار سهام (۹ دی ۱۴۰۲)

فولاد، همراه، وبصادر، وکغدیر، تاپیکو و خودرو ۶ نماد با بیشترین اثرگذاری مثبت بر و نماد کچاد با بیشترین اثرگذاری منفی بر شاخص کل بودند.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه خوشبین به تمام شدن اصلاح قیمتی بازار هستند و معتقدند که بازار از لحاظ زمانی در حال نزدیک شدن به یک صعود نسبتا خوب است و در این شرایط بورس، ارزش ماندن و همراهی کردن تا پایان سال را دارد.

{$sepehr_key_30831}

شرایط به گونه‌ای است که فعلا افراد پرریسک در بازار حضور دارند و خرید‌ها را رقم می‌زنند به همین خاطر سهام کوچک و متوسط سریع‌تر شتاب می‌گیرند، اما نقدینگی بزرگ هنوز برای ورود مردد است که البته به زودی با افزایش حجم و ارزش معاملات این اتفاق خواهد افتاد.

در حال حاضر نقدینگی پرریسک، پشت سهام کوچک و متوسط قرار گرفته و احتمالا منتظر حمایت حقوقی‌ها از بزرگان بازار است. این یک نوع تقسیم کار نانوشته در بازار است که در یک مقطع زمانی و با همراهی هر دو گروه می‌تواند سبز‌های بازار را پایدار کند و بعد از آن شاهد حضور عموم سرمایه‌گذاران خصوصا افراد با ریسک پذیری کمتر خواهیم بود.