وزش باد شدید در خراسان رضوی از فردا | آغاز روند افزایش دما (١٠ دی ١۴٠٢)
بیتا سخایی

زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز در استان جوی نسبتا پایدار حاکم است. اما از فردا افزایش ابرناکی و شدت وزش باد آغاز می‌شود به گونه‌ای که در روز دوشنبه نواحی شمالی به ویژه شمال‌شرق، روز سه‌شنبه نواحی شمال، شرق و برخی نواحی جنوبی و روز چهارشنبه نیمه‌شرقی و نواحی جنوبی خیرش گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین فردا شب و صبح روز سه‌شنبه احتمال بارش پراکنده در برخی نواحی جنوبی و مرکزی استان وجود دارد و گفتنی است این بارش‌ها خفیف است. امروز و فردا دما به صورت افزایشی است و روز سه‌شنبه دما به صورت موقت کاهش خواهد داشت.

{$sepehr_key_31040}

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین منفی یک و ١٢ درجه ثبت شده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١۶ درجه و در سردترین ساعات به ٣ درجه خواهد رسید.

طی شبانه روز گذشته، قوچان با منفی ٧ درجه و سبزوار با ٢۵ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سبزوار با ٣۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.