تعطیلی ادامه‌دار بازار طلافروشان در مشهد (۱۱ دی ۱۴۰۲)
مریم ذوالفقاری منظری

یوسف تقی زادگان رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: شب گذشته بیش از هزار نفر از همکاران ما در صنف طلا و جواهر جمع شده بودند و بنده از آن‌ها درخواست کردم که روز بعد (یعنی امروز) مغازه‌های خود را باز کنند.

وی ادامه داد: اما تا این لحظه هیچ کدام از طلافروشان در سطح شهر مشهد مغازه خود را باز نکرده اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: هر چند به تعویق افتادن اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبنی بر دریافت و ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت برای این صنف اعلام شده است، اما طلافروشان مشهدی معتقدند تا زمانی که این اطلاع رسانی از سوی وزارت کشور یا وزارت صمت به صورت رسمی رسانه‌ای نشود، مغازه‌های خود را بسته نگه خواهند داشت.

وی افزود: طی تماسی که بنده با وزارت صمت داشتم قرار بود ساعت ۹ صبح امروز ۱۱ دی ماه این موضوع از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی شود، اما نشد. مجددا اعلام شد که این موضوع ساعت ۱۴ امروز اطلاع رسانی می‌شود. امیدوارم با اطلاع رسانی به موقع، اعتماد به صنف طلافروشان بازگردد.

{$sepehr_key_31311}

تقی زادگان بیان کرد: طلافروشان معتقدند اگر دریافت و ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت برای صنف طلافروشان به تعویق افتاده است چرا از سوی مسئولان امر رسانه‌ای نمی‌شود؟

گفتنی است؛ در حالی که طلافروشان مشهدی بر بسته نگه داشتن واحد صنفی خود اصرار دارد، کانال اطلاع رسانی عمومی اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد دقایقی قبل اعلام کرد که «طبق بررسی‌های بعمل آمده بازار طلا تهران کاملا باز می‌باشد، خواهشمند است همکاران نسبت به بازگشایی واحد‌های صنفی خود اقدام لازم مبذول فرمایید».