کتاب «مادرانه» تاملی در مقام مادری و فرزندآوری منتشر شد

به گزارش شهرآرانیوز، این اثر به قلم محمد جواد نظافت یزدی در سه فصل شکوه مادری، در کمین مادری و موانع مادری نوشته شده است.

در این نوشتار که حاصل گفتار‌هایی از استاد ارجمند حجت الاسلام و السلمین محمدجواد نظافت یزدی است، با بهره گیری فراوان از تعالیم و معارف قرآن و عترت، درباره مقام و جایگاه مادری به تفصیل گفتگو شده است.

همچنین ضرورت و اهمیت فرزندآوری با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری تبیین شده و اشاره‌ای به برنامه حساب شده دشمن، در خصوص موانع فرزند آوری اشاره شده است. در ادامه به برخی نگرش‌های غلط و رفتار‌های نادرست که ممکن است مانع فرزندآوری در میان خانوادها، اشاره شده و راه حل رفع موانع نیز بیان می‌شود.

{$sepehr_key_31417}

در پایان کتاب نیز مجموعه‌ای از تصاویر الهام بخش پیرامون رسالت مادری، فرزندآوری و تربیت فرزند ضمیمه شده است. این تصاویر حاصل زحمات برخی مؤسسات و نهاد‌های دغدغه‌مند در زمینه فرزندآوری مانند نهضت مردمی پوستر انقلاب، پویش ایران جوان، سایت مقام معظم رهبری (بخش ر یحانه)، مجموعه خیمه (بانوان هنرمند انقلابی) و خانه طراحان انقلاب اسلامی است که امید می‌رود این اثر، گامی در جهت نزدیک شدن به سبک زندگی اسلامی ایرانی باشد و برای تشکیل خانواده‌های نورانی که در دامان پر مهر پدر و مادر، فرزندانی پرشمار و صالح تربیت می‌کنند، انگیزه بخش باشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «مادر واژه‌ای است که در تمام فرهنگ‌ها و ادیان مورد تقدیس و ستایش بوده است. این ستایش بیانگر جایگاه بلند و اهمیت والای این نقش در هستی است. این جایگاه والا تنها نصیب بانوانی می‌شود که با فرزند آوری و تربیت نسل آینده به مقام پرشکوه مادری نائل شوند و شیرینی و زحمت توامان آن را پذیرا باشند.»

کتاب «مادرانه» با طراحی جلد ناصر حسنی، در قطع رقعی و ۲۴۸ صفحه منتشر شده و با شمارگان هزار نسخه با قیمت ۱۱۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی کتاب این انتشارات در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.