فلسفه خدمت وظیفه عمومی دفاع از استقلال و تمامیت جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل‌آبادی در مراسم تحلیف و اخذ سردوشی فراگیران وظیفه هنگ آموزشی این منطقه، گفت: سربازان در عرصه‌هایی همچون دفاع و امنیت، پژوهش، فرهنگ، تعلیم و تربیت و بهداشت خدمات بی‌نظیری را ارائه می‌دهند.

وی ایجاد نظم و امنیت و مشارکت در سازندگی و رشد جامعه را از جمله مهم‌ترین دستاورد‌های خدمت مقدس سربازی عنوان کرد و افزود: توانمندسازی و خودکفایی جوانان و آشنایی آنان با بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی، از دستاورد‌های فردی خدمت مقدس سربازی است.

وی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، ادامه داد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.

سرتیپ دوم خلیل‌آبادی، دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و تاکید کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه ایثارگری‌های سربازان ستودنی است، عنوان کرد: سربازان ولایت‌مدار با رشادت و شجاعت در برابر تمامی تهدیدات دشمنان ایستاده‌اند و آنان نخستین کسانی بودند که در انقلاب اسلحه خود را بر زمین نهاده و به مردم انقلابی پیوستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق با تأکید بر اینکه سربازان مهم‌ترین عامل تأمین نظم اجتماعی و تقویت انضباط در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: سرباز دارای بینش عمیق و هوشمندانه بوده و اولویت برتر در حوزه سربازی توسعه بصیرت دینی، ولایت‌مداری و ایجاد فضای معنوی با مدیریت جهادی است.

{$sepehr_key_32214}