کاهش محسوس دما در خراسان رضوی | وزش باد شدید از فردا در سطح استان (١٧ دی ١۴٠٢)
بیتا سخایی

سارا حکمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز بارش‌ها در نیمه شرقی استان ادامه دارد و به تدریج از ساعات بعدازظهر در این نواحی از میزان ابرناکی کاسته خواهد شد. امشب ضمن کاهش محسوس دما که بین ۵ تا ٧ درجه رخ خواهد داد، پدیده مه و کاهش میدان دید به ویژه در محور‌های سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: کاهش دما برای امشب است و از فردا ظهر دما افزایش خواهد داشت.

وی افزود: از فردا تا روز پنجشنبه پدیده غالب جوی در سطح استان سرعت و شدت وزش باد خواهد بود و در نیمه شمالی و شرقی احتمال خیرش گردوخاک نیز وجود دارد.

به گفته وی تا اواخر وقت امروز بارش باران در مشهد قطع خواهد شد.

{$sepehr_key_32508}

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ۴ و ١٧ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات همچنان ٧ درجه و در سردترین ساعات منفی یک درجه خواهد بود.

طی شبانه روز گذشته، در اکثر نقاط استان بارش باران داشته‌ایم و بیشترین میزان بارش از شهرستان قوچان ٩.٨ دهم میلیمتر و از ایستگاه فرودگاهی مشهد ۴.۴ دهم میلیمتر گزارش شده است و همچنین شب گذشته کاخک گناباد با صفر درجه و سرخس با ٢۴ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان تایباد و کلات نادری با ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.