محبوبیت نتانیاهو به پایین‌ترین سطح رسید

به گزارش شهرآرانیوز، محبوبیت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از انتقاد به‌خاطر پروژه «اصلاحات» قضایی‌اش، که در رژیم صهیونیستی اصلا مورد استقبال قرار نگرفت و پس از درگیری میان این رژیم و مقاومت فلسطین، به پایین‌ترین حد خود رسید.

براساس گزارش القدس العربی، نتانیاهو که برای اولین بار نزدیک به ۳۰ سال پیش به قدرت رسید، از زمان عملیات طوفان الاقصق، دقیقاً سه ماه پیش، بیش از هر زمان دیگری مورد انتقاد قرار گرفته است.

کارشناسان معتقدند که نتانیاهو برای حفظ موقعیت خود روی ادامه جنگ حساب می‌کند و احتمال استعفای او کم است. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه صهیونیستی، اکتبر گذشته، اندکی پس از طوفان الاقصی تنها ۲۰.۵ درصد از شهرک‌نشینان صهیونیست گفتند که به نتانیاهو اعتماد دارند.

اما جدیدتری نظرسنجی انجام شده توسط این موسسه صهیونیستی که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد تنها ۱۵ درصد از صهیونیست‌ها می‌گویند که از حفظ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در قدرت پس از جنگ حمایت می‌کنند. وضعیت برای مردی که هوادارانش او را «بی بی» می‌خوانند، اصلا خوب نیست.

توبی گرین محقق، استاد مدعو در دانشکده اقتصاد لندن و مدرس دانشگاه بار-ایلان در تل آویو، به وب‌سایت فرانسوی BFMTV.com گفت: این بدون شک سخت‌ترین لحظه در کارنامه سیاسی نتانیاهو است.

وب‌سایت BFMTV.com به نقل از الیزابت شپار، مدرس روابط بین‌الملل در دانشگاه تور فرانسه، نوشت: ۷ اکتبر نشان‌دهنده شکست ناگوار اطلاعاتی و استراتژی سیاسی و نظامی اسرائیل است. این شکست برای بنیامین نتانیاهو بسیار زیانبار است، زیرا نخست وزیر اسرائیل همیشه دفاع از اسرائیل را به عنوان یک استدلال انتخاباتی به نفع خود قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

{$sepehr_key_32655}