شناسایی ۷۰۰ واحد فست فودی غیرمجاز در مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، ابوالقاسم کاشفی رییس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذا‌های فانتزی مشهد گفت: کرونا شرایط بازار صنوف زیر پوشش این اتحادیه را کاملا تغییر داده و تعداد مشتریان این صنوف به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: نوروز ۹۹ برای فست فودی‌های شهر مشهد مانند نوروز سال‌های گذشته نخواهد بود و شیوع کرونا لطمه زیادی به بازار این صنوف زده و مشتریان این نوع غذا‌ها را خانه نشین کرده است و حال فروشندگان با دست‌های خالی به فروکش کردن التهابات ناشی از کرونا و بازگشت اوضاع به روال گذشته امید بسته‌اند.

وی اضافه کرد: قیمت مواد اولیه برای تولید فست فود‌ها مانند پنیر، چیپس، سوسیس، کالباس و گوشت در سال جاری افزایش قابل توجهی داشت و از سوی دیگر هزینه‌های ثابت صنوف مانند مالیات، برق، گاز و آب و اجاره نیز روند صعودی پیدا کرده است و در مجموع این موضوع باعث افزایش نرخ کالا‌های فروشندگان پیتزا و غذا‌های فانتزی در مشهد شد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذا‌های فانتزی مشهد گفت: تعیین نرخ در رسته فست فودی‌ها بر اساس پیشنهاد خود صنوف و مبتنی بر نرخ مواد اولیه و هزینه‌های جاری آنهاست و از آنجا که امسال هم نرخ مواد اولیه و هم هزینه‌ها برای فست فودی‌ها افزایش یافته است آن‌ها چاره‌ای جز افزایش نرخ‌های خود نداشته‌اند.

کاشفی افزود: هزار و ۲۰۰ واحد صنفی در مشهد از اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذا‌های فانتزی این شهر پروانه کسب دارند و تاکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد فست فودی غیر مجاز نیز در این شهر شناسایی شده‌اند که به آن‌ها اخطار پلمب داده شده است.
 
منبع:ایرنا