شهر سبز، شهر زندگی در سامانه سونرژی
بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز حسین مختاری با بیان این که در سامانه سونرژی بسته‌های علمی و سرگرمی وِیژه دانش آموزان دوره ابتدایی ارایه می‌شود گفت: در این سامانه که به نوعی دستیار آموزشی معلمان و دانش آموزان ابتدایی است، به موضوعات مصرف بهینه آب، برق، گاز، آموزش‌های شهروندی و محیط زیست پرداخته شده و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با ارائه سرفصل‌های مختلف در حوزه فضای سبز، آموزش‌های لازم به کودکان را در این سامانه آغاز کرده است.

وی ادامه داد:مخاطبین سونرژی دانش آموزان مقطع ابتدایی هستند که در دوره‌های علمی و سرگرمی با موضوعات آب، انرژی، محیط زیست، فضای سبز و آموزش‌های شهروندی شرکت نموده و پس از گذراندن مراحل مختلف و کسب امتیاز لازم به قید قرعه جایزه می‌گیرند.

مختاری فضای سبز دوست داشتنی، گل‌های پاییزی، مدرسه سبز، خاکبرگ، شعر، هرس، پارک گردی، باغ زندگی- باغ خاطره و جورچین را از سر فصل‌های ارائه شده در این سامانه برشمرد و افزود: از ابتدای آذرماه تاکنون ۳ هزار دانش آموز مطالب ارائه شده در سامانه مذکور را مشاهده و مراحل مختلف را گذرانده اند و از این تعداد ۲۰ نفر برگزیده شده اند.

وی گفت: ۲۰ دانش آموز برگزیده به همراه خانواده در فضای مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه بوستان نیلوفرآبی حضور یافته و علاوه بر آموزش‌های لازم در حوزه فضای سبز و محیط زیست، از این دانش آموزان تقدیر شد.

{$sepehr_key_33456}