جدول پرواز زائران حج در حال نهایی شدن است

به گزارش شهرآرانیوز، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که تا کنون بیش از ۴۴ هزار نفر در کاروان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و ۶۰ درصد ظرفیت هم تکمیل شده است. اولویت‌های فراخوانده‌شده تا فردا، چهارشنبه ۲۱ اسفندماه مهلت دارند در کاروان ثبت نام کنند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این جلسه، با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای فراهم شدن مقدمات سفر زائران ایرانی به عربستان، گفت: کارگروه ویژه‌ای تشکیل شود و سناریوی‌های مختلف را در مورد حج آینده با توجه به مشکلی که ویروس کرونا ایجاد کرده است، بررسی و راهکار لازم را برای هر وضعیت ارائه کند.

 

وی ادامه داد: عربستان با توجه به وضعیت کنونی و شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها که هوای گرمتری دارند، احتمال دارد دستورالعمل‌های جدیدی را برای اعزام زائران اعلام کند، لذا ضروری است برنامه‌ریزی و تدبیر مناسب صورت گیرد.

 

علی‌رضا رشیدیان، رییس سازمان حج وزیارت هم اعلام کرد: معاینات پزشکی زائران حج ۹۹ بعد از تعطیلات نوروز آغاز خواهد شد و پروتکل‌های سلامت بین ایران و کشورهای عراق و سوریه که تردد زائر و مسافر با آن‌ها وجود دارد، در حال تهیه است.