تعطیلی تمام مراکز اقامتی مشهد تا پایان نوروز ۹۹
به گزارش شهرآرانیوز، محمد قانعی رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی) با تاکید بر آنکه هتل‌ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، تقریبا تعطیل شده‌اند، گفت: هتل‌های ارگان‌ها و نهاد‌ها تقریبا از همان ابتدای اسفند ماه و با آغاز شیوع ویروس کرونا تعطیل کردند و سایر هتل‌ها نیز به تدریج خود به خود به تعطیلی کشانده شدند. قطعا تا پایان تعطیلات نوروز نیز این تعطیلی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم حضور حضرت مقام معظم رهبری در روز اول سال نو در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: افرادی که به مشهد سفر می‌کنند با هدف زیارت سفر می‌کنند و از آنجایی که نوروز بهترین زمان برای سفر و زیارت است معمولا در این ایام شاهد حضور مسافران و زائران زیادی در مشهد هستیم، اما امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا، همان‌طور که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند که به علت توصیه‌های بهداشتی و برای جلوگیری از گسترش بیماری ناشی از ویروس کرونا به مشهد مقدس سفر نخواهند کرد. این اطلاعیه پیام‌های متعددی به همراه دارد و عموم جامعه آن را درک می‌کنند.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: طی این مدت شاهد بروز خسارت‌های متعددی به هتل‌ها بودیم. هتلداری با سایر فعالیت‌ها در حوزه گردشگری تفاوت دارد.
 
وی گفت:شاید اگر سایر موسسات درصدد تعطیلی مجموعه خود برآیند با مشکل خاصی روبه رو نشوند، اما با تعطیلی هتل‌ها حداقل ۱۰۰ کارمند و ۱۰۰ خانواده تحت تاثیر قرار می‌گیرند و نمی‌توان پاسخگوی آن‌ها نبود. باید حقوق شب عید آن‌ها پرداخت شود.
 
وی ادامه داد: ضمن آنکه با وجود تعطیلی، بسیاری از هزینه‌های تعطیلی برای هتل‌ها باقی است. از آن جمله می‌توان به تامین سرمایش و گرمایش، تاسیسات و نیرو‌ها و نیز انتظامات هتل اشاره کرد. از این رو بیشترین آسیب در پی شیوع ویروس کرونا و لغو سفر‌ها و... متوجه هتل‌ها شده است.

ویخاطرنشان کرد: درحال حاضر تعداد معدودی از هتل‌های مشهد مسافر دارند که مسافران کاری هستند و برای انجام ماموریت به مشهد سفر کرده‌اند. ضمن آنکه هیچ گردشگر خارجی در مشهد باقی نمانده. تمام سفر‌ها و رزرو‌ها لغو شده است.
 
منبع:ایلنا