حرم مطهر رضوی سوگوار شهادت امام هادی (ع)
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، در شب شهادت دهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت؛ حضرت امام هادی(ع) حرم مطهر رضوی ملجأ و مأوای زائران و مجاوران دل‌سوخته‌ای بود که برای عرض تسلیت این مصیبت به محضر مولا و ولی‌نعمتشان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) مشرف شده بودند.

در این شب پر اندوه بیرق‌های عزا در صحن و سرای امام هشتم(ع) برافراشته شده بود و ویژه‌برنامه عزاداری و سوگواری امام هادی‌النقی(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) میزبان زائران و مجاوران عزادار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیزاده در این ویژه برنامه با اشاره به شخصیت والای امام هادی(ع) بیان کرد: امام هادی(ع) در سنین کودکی به امامت رسید و همین امر باعث شد که جامعه اسلامی برای پذیرش امامت امام عصر(عج) که در پنج سالگی ردای امامت را بر تن کرد، آماده شود.

{$sepehr_key_34135}

وی بیان کرد: بعد از شهادت امام عسکری(ع) و به امامت رسیدن امام عصر(عج) جامعه اسلامی زیاد دچار تفرقه و تشتت نشد چراکه جان و دل شیعیان با این مسئله یعنی پیروی از امامی که در کودکی به این مقام رسیده است مأنوس و آشنا شده بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیزاده خاطرنشان کرد: از آنجا که علم اهل بیت(ع) لدنی است، بنابراین در امامت سن و سال شرط نیست و امام معصوم(ع) در هر سنی که باشد وارث علوم و دانش‌های امام قبلی خود است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی گهربار از امام هادی(ع) بیان کرد: آن حضرت دنیا را به یک بازار تشبیه کرده‌اند که سرمایه انسان در این بازار عمر گرانبهای او است که گروهی که اهل ایمان باشند در این بازار سود می‌کنند و گروهی که از دستورات خدا سرپیچی می‌کنند هم متضرر می‌شوند.

گفتنی است؛ اجرای برنامه عزاداری و ذکر مصیبت با نوای ذاکران اهل بیت(ع) رضا قانع، ابوطالب خالق‌پور و علیرضا حسین‌نژاد از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام هادی(ع) در حرم مطهر رضوی بود.