تداوم بارش‌ باران و برف و وزش باد شدید در برخی مناطق خراسان رضوی | بارش‌ها حجم زیادی ندارد (٢۵ دی ١۴٠٢)
بیتا سخایی

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از روز گذشته استان تحت تاثیر جریانات ناپایدار جوی قرار گرفته که همراه با جریانات سرد شمالی است.

وی افزود: این امر سبب شده است که در برخی نقاط استان شاهد ابرناکی، تشکیل مه و کاهش میدان دید باشیم و این وضعیت تا روز سه‌شنبه با شدت و ضعف ادامه دارد. همچنین طی این مدت وزش باد شدید را در نواحی بادخیز استان خواهیم داشت. در طول این مدت بارش‌ها به شکل برف و باران است، اما حجم زیادی ندارد.

به گفته وی، از اواخر امروز تا اوایل صبح فردا تشکیل مه را در مشهد خواهیم داشت و اواخر هفته احتمال بارش باران در این کلانشهر وجود دارد.

{$sepehr_key_34175}

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١٢ و ١ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١٠ درجه و در سردترین ساعات به ١ درجه خواهد رسید. دمای کنونی این کلانشهر ۶ درجه است.

طی شبانه روز گذشته، درگز با ٣ درجه و تربت جام با ٢٣ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان فریمان با ١٠١ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. از شهرستان قوچان به میزان ۶ دهم میلیمتر، از درگز به میزان ۵ دهم میلیمتر و از کلات نادری به میزان ۴ دهم میلیمتر بارش باران گزارش شده است.