ثبت‌نام بیش از ۲ هزار دانش‌آموز مشهدی در اعتکاف | فرصت حضور در این آیین معنوی تمدید شد
مریم دهقان

علی مهدوی خواه در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ثبت نام ویژه اعتکاف دانش آموزان در بستر سامانه جامع پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش (نورینو) به نشانی www.my.medu.ir آغاز شد و تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت.

مهدوی خواه با بیان این مطلب که آمار شرکت کنندگان افزایش خواهد داشت تشریح کرد: از میان ۲ هزار و ۴۶۲ دانش آموز ثبت نام شده، دختران سهم بیشتری داشته و یک هزار و ۶۴۹ سهمیه را به خود اختصاص دادند و تعداد پسران نیز ۸۱۹ نفر بوده است. 

وی با اشاره به این مطلب که سنت نبوی اعتکاف پدیده‌ای مبارک است و مایه رشد معنوی دانش آموزان می‌شود افزود: رهبر معظم انقلاب در فراز ششم بیانیه گام دوم انقلاب، افزایش چشمگیر اخلاق و معنویت در فضای عمومی جامعه را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بیان کردند و اعتکاف را به عنوان نمونه‌ای از آن دانستند.

{$sepehr_key_34518}

مهدوی خواه خاطرنشان کرد: شعار امسال اعتکاف با عنوان «اعتکاف معنویت تمدن ساز» است. بر اساس مفاد برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی، زمینه سازی برای شرکت گسترده دانش آموزان در مراسم معنوی اعتکاف یکی از بستر‌های تربیتی ناب است و بر این اساس، آموزش و پرورش استان با تمام ظرفیت در اجرای این مراسم معنوی پای کار آماده خدمات رسانی است.

وی تاکید کرد: مسئولین ادارات آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و بر اساس آمار ثبت نام دانش آموزان، برنامه ریزی لازم را برای ثبت نام قطعی دانش آموزان در اعتکاف انجام خواهند داد.